mandag den 6. januar 2014

Tærte med Porre, Bacon og Tomat

I aften har vi fået tærte. Det er også en af de der ting der er vildt gode til madpakken dagen efter, så min kæreste får rester med i morgen.
Nogengange hvis det har været en LANG uge, tager jeg den helt nemme løsning og køber dejen i en rulle fra køledisken.. Jeg ved at jeg skal skamme mig, men det er ikke sjovt at lave mad hvis man er vildt træt og uoplagt.
Nå, men i dag var det helt fra bunden.


Opskrift:

Dej: 

175 g. Hvedemel
125 g. Koldt Margarine
3 spsk. Koldt vand
1/2 tsk. Fint Salt

Æggemasse:

5 Æg
1 dl. Mælk
50 g. Revet ost
Salt og Peber
 - Revet ost og mælk kan skiftes ud med ca. 1 dl. hytteost

Fyld:

1 pk. Bacon
2 Porrer
6 Små Tomater

Mel, salt og margarine æltes sammen til smulder og samles med vandet. Det stilles i køleskabet.
Når dejen er gennemkold rulles den ud til en cirkel og presses på plads i tærteformen, jeg bruger en traditionel tærteform, men man kan sagtes bruge en anden ildfast form.

Baconen steges på panden, jeg plejer ikke og stege det helt sprødt. Når baconen næsten er færdig kommes de skiveskårne porrer i panden og steges bløde. 
Mens det steger piskes æg, mælk, ost, salt og peber piskes sammen.
Blandingen kommes i tærtebunden og æggemassen kommer over.

Bages i ovnen ved 185 g. varmluft i 20 - 25 min. - Det er vigtigt at der ikke længere er noget af æggemassen der er flydende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar