mandag den 6. januar 2014

Kyllingekebab m. hjemmebagt pitabrød

Der har været enormt stille på bloggen, jeg ved det.. Jeg har virkelig været i feriemode, men nu begynder skolen i morgen, så mon ikke jeg kan få taget mig lidt sammen.. 
I aften fik vi pitabrød med kyllingekebab.




Opskrift:

Kyllingekebab:

2 - 3 stk. Kyllingebryst
Krydderier - Jeg brugte paprika, mild chili, hvidløg og løg 
Salt og peber
Olie 

Pitabrød:

15 g. Gær
3 dl. Lunkent Vand
300 g. Hvedemel - Typo 00
200 g. Durummel - Jeg bruger en fintmalet
1 spsk. Olie

Dressing
Chilisauce - Jeg brugte den her(nederst på siden) "fortyndet" med god olivenolie

Kyllingebrystet skæres ud i meget tynde skiver(det kan være lettere hvis brystet er frossen) og marineres i kydderierne, gerne et par timer før det skal spises. 
Mens at pitabrødene bages i ovnen steges kyllingen i 1 spsk. olie ved høj varme til det er gennemstegt.

Gæren opløses i vandet og mel og salt røres sammen. Vandet kommes i mel og røres godt sammen, dejen skal være blød og lidt fugtig uden at være fedtet. 
 Smøres med olien og hæver i 1-2 timer.
Efter hævningen, deles dejen i 10 - 12 stykker på et mel dækket bord, hvor det hæver igen i ca. 30 min. mens ovnen varmes til 250 grader. 
Hver stykke rulles ud i 0.5 cm. tykkelse og bages midt i ovnen i 4 min. før de vendes og får 2 min. med den anden side opad.

Kylling, pitabrød og chilisauce(og gerne en god hjemmelavet creme fraiche dressing) serveres med blandet salat så man selv kan bestemme hvad man vi have i.

PS. De er fantastiske til madpakken.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar