søndag den 19. januar 2014

Pulled Chicken

I dag holder vi hygge søndag. Jeg arbejdede i går og min kæreste havde travlt med at skovle sne, 4 gange
Jeg får vasket lidt tøj, har hængt nogle billeder op og ellers læser jeg en god bog og hygger i sofaen.






Opskrift:

3 kyllingbryst

Marinade: 

1 dl. Ketchup
1 spsk. Brun Farin
1 spsk. Æbleeddike
1 tsk. Chilipulver
1 tsk. Løgpulver
1 tsk. Hvidløgspulver
1 tsk. Røget Paprika
½ tsk. Sennepspulver
½ tsk. Spidskommen

Alle ingredienserne i marinaden blandes sammen og kommes i en skål sammen med kyllingebrystet, som marineres i min. 1 time, meget gerne længere. - Man kan også bruge en færdigkøbt BBQ-marinade hvis det skal gå hurtigt.

Kyllingen, marinaden og 2 dl. vand kommes i en gryde og koger uden låg til kyllingen er mør, ca. 20 min.

Kyllingen rives med to gafler, saucen/marinaden hældes over og det kommes i en ciabattabolle(jeg brugte denne opskrift) og serveres med patatas bravas og aioli.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar