mandag den 18. august 2014

Chicken Piccata

En dag jeg surfede rundt på forskellige madhjemmesider, faldt jeg over en opskrift på chicken piccata. Det førte til at jeg søgte efter flere og sammenstykkede denne opskrift.



Opskrift:
2 stk. Kyllingefilét
1 dl. Mælk
2 spsk. Hvedemel
2 spsk. Rasp - Jeg brugte panko
Salt og peber
Olie

2½ dl. Hønsebullion el. hvidvin
Saft af en stor citron - ca. 1 dl.
60 g. Syltede kapers
3 spsk. Smør

Kyllingebryst deles, gennem den tynde del. Så de stadig har samme omkreds, men bare halv tykkelse. Hvis der er dele af stykket der er tykkere end resten, så bank stykket lidt tyndere.

Mel, rasp, salt og peber blandes sammen. Kyllingen dyppes i mælk og vendes derefter i paneringen. 
Kyllingen steges ca. 3 minutter på hver side, hvor efter det kommes i et fad og kommes i ovnen med sølvpapir over, indtil resten af retten er færdig.

Hønsebullion, citronsaft og kapers kommes på panden og det hele koges ned til ca. halv mængde inden smørret kommes i ved kraftig omrøring.

Det hele serveres med frisk pasta.

2 kommentarer:

  1. Ser dejligt ud!! :)
    Håber du vil kigge forbi vores blog på sundesager.dk
    Knus Amalie

    SvarSlet
  2. Tak for det :)
    Den vil jeg da lige tjekke ud :)

    SvarSlet