onsdag den 27. maj 2015

Kirsebærsaft

For en måneds tid siden fik jeg en FANTASTISK kirsebærsodavand fra Ebeltoft Bryghus og siden da har jeg haft lyst til at lave Kirsebærsaft som jeg kunne drikke med danskvand.. Da det ikke ligefrem er kirsebær sæson har det være meget svært at få fat i dem. Jeg slog en efterlysning op på Facebook og en veninde kunne gennem en bekendt skaffe mig en pose frosne.. TAK Erika ❤️




Det er ret simpelt at lave saft, man koger bær og vand, så sigter man saften og koger den op med sukker.
Her er den opskrift jeg brugte:

1 kg. Frosne kirsebær
5 dl. Vand

200 g. Økologisk rørsukker

Kirsebær og vand koges ved svag varme i 20-25 min. derefter sigtes massen igennem et fugtet klæde. Det skal gerne stå og droppe af ca. 30 min. hvor det røres i ind imellem.

Når al saften er løbet igennem, samles klædet og vrides så det sidste kommer med ud. 
Saften koges op med sukker og hældes på en skoldet flaske. 

Jeg drikker det med danskvand og massere af isterninger.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar